Dá sa vkus naučiť?

24.4.17


Nad touto "filozofickou" otázkou sa zamýšľam už nejaký ten čas. Dá sa dobrý vkus považovať za vrodený talent alebo špeciálnu schopnosť? Ako je možné, že niektorí ľudia ho majú a iní nie? 

Ok, ok, možno som vás zahltila veľkým množstvom otázok a možno by bolo odo mňa správne, aby som vám vysvetlila, prečo ma táto téma vôbec napadla? :D Hlavným dôvodom sú módne blogy, ktoré sledujem už niekoľko rokov a pri ktorých môžem byť svedkom toho, ako sa postupne mení a vyvíja vkus dotyčného – väčšinou k lepšiemu a odvážnejšiemu. Dá sa teda povedať, že dobrý vkus prichádza s vekom, lepšou finančnou situáciou alebo skúsenosťami?

Vezmime si napríklad takú schopnosť kresliť. Niekto ju ovláda od malička a niekomu to jednoducho až tak nejde. No existujú kurzy kreslenia, ktoré dokážu prebudiť umelca aj v tom najväčšom amatérovi. A takto to podľa mňa funguje aj čo sa vkusu týka. Verím tomu, že pri troške vytrvalosti, detailnom pozorovaní a silnej vôli učiť sa, je naozaj možné vytrénovať si "dobré oko". Aký je váš názor na "dobrý vkus"? 
______________________
sukňa - Rosegal (podobná zo Zary alebo na Lovely)
sveter - Zara
topánky - Nelly.com
kabelka - Ebay (štýlové nájdeš na Topshop)









You Might Also Like

8 comments

  1. Podla mna vkus je individuálna záležitost. Každý ho máme iný, každému sa páči niečo iné a podla toho sa aj oblieka. Ano rokmi sa môže vkus ludi zmenit, ale myslim, že tak je to so všetkým. Rokmi sa predsa sami menime, vzdelávame sa, a vela závisi aj od prostredia v akom žijeme a s akými ludmi sa stretávame.
    Štýl ženy

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja si myslím, že to čo považuješ ty za vkusné, môže niekomu pripadať nevkusne, takže asi nikde nenájdeme tú správnu odpoveď. Myslím si, že každý ho ale máme zakorenený v sebe, len niekoho to aj baví a preto sa v tom rozvíja a niekomu je úplne ukradnuté, čo na seba hodí, preto jeho štýl nie je prelomový. Zároveň verím, že veľmi veľa závisí aj od celkových trendov, pred 10 rokmi sme sa obliekali všetci dosť hrozne a ako sa to vyvíja a posúva dopredu, tak aj my máme otvorené dvere k viacerým možnostiam:)
    LILY OF THE VALLEY

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Já si myslím, že určitě dá. Když rozložíme dobrý vkus na etiketu, míchání barev, poznání typu své postavy a poznání kvality, tak se jednotlivé věci dají naučit z knížek. A potom stačí jen jednoduše následovat pravidla. No a praxe dělá mistra :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Podľa mňa sa vkus dá zlepšiť...Aj tým, že človek začne sledovať trendy, blogy, inšpiruje sa..alebo si aj založí blog a sám sleduje, čo mu ide alebo nie. Ja napríklad tiež sledujem strašne dlho nejaké blogy a musím sa priznať že u niektorých som si hovorila, že majú taký nijaký vkus alebo neviem..a teraz patria medzi moje obľúbené blogerky a povedala by som, že sa našli. Aj u teba je to tak podla mna. Sledujem ťa dlho a teraz mi príde, že si sa našla a nosíš presne to, čo ti ide k tvojej osobe a proste si to ty! Môj snúbenec, kedysi nosil maskáče a kanady (keď sme sa spoznali) no a za nič na svete si ani nechcel vyskúšať rifle s užsím strihom (nie obtiahnuté, ale také tie normálne moderné) no až som ho raz presvedčila a vtedy si uvedomil, že mu to pristane a nemusí nosiť maskáče 5x širšie ako je on.. :) no a teraz po 6 rokoch čo sme spolu? Našiel si to, čo mu vyhovuje a povedal, že kým mal bývalú priateľku a potom kým bol sám, tak ho proste nejako móda nezaujímala, ale odkedy je so mnou a vie, že mňa to zaujíma, tak si nejako k tomu sám našiel tiež vzťah..zanechal to, čo sa mi páčilo, ale v modernejšej podobe a našiel si svoj vkus. Takže ja si myslím, že sa to naučiť dá..resp. odpozorovať keď sa človek o to začne trošku zaujímať a všímať si... Ja som sa tiež tak nejak našla a musím povedať, že mám veľmi rada elegantnú módu...sem tam si ustrelím s teniskami, ale nikdy to nie je s nejakou mikinou (to iba na doma) s kapucňou alebo niečo také..vždy to tak nejak utlmím..a možno k tomu prispel aj môj blog, kde sama vidím na fotkách ako čo vyzerá a či mi to ide a či si niečo také dokombinujem aj nabudúce :)

    www.sinnamona.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ja si myslím, že "vkus" ako taký sa naučiť nedá. Čo sa však dá "vycibriť" a veľa ľuďom sa aj prirodzeným spôsobom cibrí, je štýl a zmysel pre štýl, takisto pre to, čo sa človeku hodí. Všetci sa spoznávame a vieme až časom určiť, či sa nám daný typ šiat/nohavíc/ .. hodí, alebo nie :)

    nasklee

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Oh ta sukienka je super, inak ja si myslim tiez, ze sa vkus do istej miery naucit da. V podstate sa da do istej miery naucit takmer vsetko :)
    LIFE IN PICTURES BY LU

    OdpovedaťOdstrániť
  7. You are displaying a well developed aesthetic sense. Perhaps for you this gift is a posteriori?
    https://beautifulcountryswallow.com

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Nájsť si svoj štýl môže trvať, ale podľa mňa sa to dá. Dôležité je vykašľať sa na módne trendy a nosiť to, čo nás fakt vystihuje, veci, ktoré sa dajú nosiť vždy. A vedieť veci správne nakombinovať lebo o tom to podľa mňa celé je a práve tu vzniká najviac chýb.

    OdpovedaťOdstrániť