Nákupné prešľapy, ktorým sa snažím vyhnúť

4.4.17


Jarné upratovanie šatníka pre mňa predstavuje relaxačnú činnosť, pri ktorej mám príležitosť rozjímať a viac spoznávať samu seba. :D Už pri plnení druhého rozmerného vreca plného oblečenia, topánok a kabeliek som si uvedomila, o koľko financií, času a energie som prišla len kvôli naplneniu mojich materiálnych potrieb, a ktoré som mohla využiť oveľa užitočnejšie. A to nehovorím o kúskoch, pri ktorých som naozaj zapochybovala o svojom  vkuse a zdravom rozume. :D Načo však plakať nad rozliatym mliekom! V súčasnosti som už oveľa zdržanlivejšia v nakupovaní a dvakrát (ak nie trikrát, štyrikrát) si premyslím, ČO nechám pribudnúť do šatníka?

Tu je pár jednoduchých tipov, vďaka ktorým sa naučíte mať kontrolu nad nákupným šialenstvom a nebudete svoj šatník zamorovať zbytočnými kúskami:

Vedzte čo chcete - pri neplánovaných nákupoch existuje veľká šanca, že odídete s vecami, ktoré vôbec nepotrebujete. Určite si hlavný cieľ (napr. biela blúzka) a nasledujte ho! Môžete si dokonca napísať nákupný zoznam ako pre potraviny alebo pri vstupe do predajne sa rovno opýtajte predavačky, kde by ste mohli nájsť konkrétny kúsok. Týmto spôsobom sa ľahšie dostanete k vášmu cieľu a vyhnete sa bezduchému blúdeniu medzi stojanmi.
Sale, sale, sale - nekupujte si oblečenie len kvôli tomu, že je v zľave. Našli ste super štýlovú flitrovanú sukňu z pôvodných 60 € zlacnenú na 10 € ??? Isto si poviete "No nekúp to!". Nie, nekupujte ju! Možno si myslíte aký super deal, ale v skutočnosti aj tak prerobíte. Oblečiete si ju raz alebo skončí aj s visačkou niekde v hlbinách vášho šatníka. Jedinou svetlou výnimkou je situácia, ak nájdete kúsok, ktorý ste pôvodne hľadali a KTORÝ NAOZAJ POTREBUJETE a zistíte, že je zlacnený.
Pohodlnosť nadovšetko - pamätám si, keď som zo sekáča odchádzala s plnou igelitkou handier, ktoré stáli dokopy asi 3,50 €. Šťastná z toho, že môžem svoj šatník opäť zahltiť množstvom ďalšieho oblečenia, som si vôbec neuvedomovala, že 3/4 z tých vecí mi absolútne nesedela alebo boli vyrobené z hnusných materiálov. Nikdy viac! Dobre padnúce oblečenie je na nezaplatenie a odrazí sa to aj na vašej nálade. Nekupujte si niečo v čom sa cítite nekomfortne, čo vás tlačí, škriabe alebo nepasuje vašej postave. Nedám dopustiť na prvotný pocit a intuíciu. Ak nie som o niečom 100%- ne presvedčená, jednoducho to nekúpim.
Spytujte si svedomie - vybrali ste si konkrétny kúsok, vyskúšali ste si ho a dobre vám sadol. Nasleduje ešte krátka skúška zdatnosti v podobe otázok: "Viem s týmto kúskom vytvoriť minimálne ďalšie 3 outfity?", "Využijem ho aj počas nasledujúcich sezón?", "Budem mať dosť príležitostí ho vynosiť?". Ak ste si dokázali odpovedať na všetky tieto otázky....BINGO!
Bonus - Nebojte sa navštíviť aj iné obchody než tie, na ktoré ste zvyknutí. Nikdy neviete čím vás môže sortiment prekvapiť. A v neposlednom rade, nebojte sa personálu spýtať na prebiehajúce akcie či členské zľavy. 


P.S. - V tomto užitočnom článku sa dozviete ako sa môžete zbaviť nepotrebného oblečenia ekologicky, eticky a ekonomicky. Enjoy!

rolák - Gate
okuliare - Gate
kabelka - Cropp town
čiapka - Choies (Lovely čiapka)






You Might Also Like

6 comments

  1. Noo ja momentáne pri nákupom už čoraz viac rozmýšľam čo k čomu a či to vynosím. Dnes som si kúpila jednoduché čierne sandálky a po nich som teda túžila dlho aby som ich mohla ladiť k roztrhaným boyfriend džínsam, ale aj k iným veciam, či už k skinny alebo sukniam ..a potom som mala v ruke dalsie pekne topanocky, ale boli skoro saténové a mali na sebe aj kamienky boli nádherne ale skor na spoločenskú udalosť..tak by som ich nosila len raz za čas..raz za rok možno...takže som ich nechala v ochode :) outfit super ako vždy :)

    www.sinnamona.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Moc hezké:)
    Ano, slevy jsou zlo :D naštěstí, já většinu věcí, které si koupím ve slevách, pak opravdu vynosím :) ale i tak moje peněženka vždy zapláče :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. I absolutely LOVE this look! Amaazing jeans!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Suhlasim so všetkými bodmi. Ale vieš čo je najhoršie??? Že ja vždy ked idem na nákupy so zoznamom a vždy ked presne viem čo chcem, tak to nemôžem najst. Preto mám najradšej neplánované nákupy štýlu: Idem iba na poštu :-D
    Štýl ženy

    OdpovedaťOdstrániť